Wednesday 24 December 2014

diy: felt ornaments / keçe süsler

Malzemesi geçen yılbaşında yapılmak üzere alınmış, hayata ancak bu yılbaşı geçirilebilmiş projemle huzurlarınızdayım.

Aslında çok da kolay... Tüm desenin baskı ile yapılmış olması işi kolaylaştırıyor. Kenar dikişleri, içini doldurma ve asma ipi ekleme gibi üç ana işlemi var. Ama siz, "ben  desenlerin üstlerine de bişeyler yapmalı, bişeyler işlemeliyim" derseniz, o ayrı. Eminim öyle de harika olur. Aklımdan geçmedi değil... :) Belki ileride, geniş geniş zamanlarım olursa bir de öyle denerim.

Unutmadan bu güzel baskılı keçeleri sevgili Nefise'den aldım...

I bought some figure-printed felt fabric last year, to make ornaments for xmas tree, but couldn't find any time to make. A few days ago,  remembered and when found some spare time, began...

The tutorial is below.



*Önce, desenleri aynı ama yönleri farklı iki parçayı arka arkaya getirdim ve desenlerin kenarından makine ile diktim. (içini doldurmak için küçük bir kenarı açık bırakmayı unutmadım)

*First, take  two same figured part and bring them back to back (one for the front, one for the back)
*Sew the edges with sewing machine (don't forget to give up a bit part without sewing, to fill it)

*İçini elyafla doldurdum.
*Açık kenarı el dikişi ile dikerek kapattım.
*Dikişlerin yanından zigzag makası ile keserek süsüme son halini verdim.

*Fill it with cotton fiber
*Then sew the open part by hand.
 *Cut the outer  edges with zigzag scissors

*Son olarak da iğne iplik yardımı ile, asmak için üstüne sap yaptım.

*And finally stitch a rope handle to the top, to hang it.

İşte bu kadar!

That is all!

Dikmesi kolay... Yapması kolay...
Birbiriyle benzer figürlerle ağacınızda dekoratif bir bütünlük sağlamanız mümkün.

These printed felt figures are quick and easy to sew. And also great way to decorate lots of similar figures by hanging on a tree.












Happy crafting!

No comments:

Post a Comment